Leuk dat je even op mijn blog komt kijken! Ik probeer regelmatig nieuwe kaartjes en andere creaties te plaatsen.

Ik zou het érg leuk vinden als je een berichtje achter laat en als je volger wordt van mijn blog.



vrijdag 19 oktober 2012

Tilda gehaakt.....


Op een blog zag ik een gehaakte Tilda, ik was er meteen verliefd op en wist meteen waar ik haar wilde hangen. In de slaapkamer! Daar heb ik een beetje deze kleurtjes. Zo'n Tilda pop vond ik al lange tijd heel erg leuk, maar ik zag het niet zitten om zoiets priegeligs op de naaimachine te maken. Het naaien van de jurk was al een ramp om te stikken! De spanning stond totaal verkeerd, ik had allemaal 'lussen'...wat een gedoe. Geef me dan maar een haaknaald en katoen in m'n handen. 

De kantjes aan de jurk zijn ook gehaakt! Met heel fijn haakgaren en haaknaald nr. 1. Evenals het bloemetje op de jurk. De haren zijn ook gehaakt. Je kon het ook doen zoals ze het in de boeken van Tilda doen met draden 'spannen' maar ik heb toch maar voor het haken gekozen. Toen ik de tekening van het haar zag, dacht ik.....HELP wat moet dit worden, maar uiteindelijk ben ik er toch wel uitgekomen. Eerst wilde ik van die Tilda vleugels kopen, maar vond het er toch niet zo bij passen omdat alles gehaakt is. Dus toch ook de vleugels gehaakt. 
Nog een hartje gehaakt voor in haar handen...

En dit is de uiteindelijke plek waar ze in de slaapkemer komt te hangen. Je ziet er op deze foto niks van, maar de andere kant van de kamer is behangen met taupe behang met creme bloemen..... vandaar de kleurtjes. Echt moeilijk is het niet te haken, maar wel enig gepriegel. Ik ben er heel tevreden over en zit er zelfs aan te denken om nog een vriendinnetje voor haar te gaan haken......

Liefs,

6 opmerkingen:

  1. Jeetje wat heb je dit mooi gehaakt zeg,
    heel knap gedaan, en de kleuren zijn zeker
    heel erg mooi.
    Geniet er van.

    Een goed weekend gewenst !
    Grtjs Erica ☼

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Conny!

    Jouw verhaal bij je Tilda engel had helemaal MIJN verhaal kunnen zijn!!,op het lussen van de naaimachine na dan!(en dat moest er nog bijkomen ook...heb hem n.l een maand geleden voor dat lussen,e.d weg gebracht nadat die al 22 jaar op zolder stond te verstoffen)want ja ook IK kan beter overweg met haaknaald en draad als met de naaimachine,ik geloof dat ik in mijn vroegere bevlieging waarin ik hem destijds aanschaften en dacht dat ik hierin een ster zou worden,slechts 10x heb gebruikt,recht toe,recht aan ja,het jurkje, die rechte lap dicht stikken,kon nu wel,maar dat is dankzij de beurt die hij heeft gehad,want vraag me niet hoe je zo'n 'ding'instelt!Ook ik vind d'r zo leuk en al zolang en ga er zeker nog een maken en wel ook een zittende en hoogstwaarschijnlijk zonder vleugels en weer totaal anders wil ik die dan,maar dat zal wel begin 2013 worden ergens ben ik bang,ha,ha...TEveel dingen die ik nog wil gaan (h)maken,ik word er gek van;-)!So many things so little time.

    Maar ze heeft dan nog geen 'zusje'maar wel al een 'tweelingzusje':-) en die heb ik inmiddels in het desbetreffende blogbericht geplaatst,de eerstvolgende keer dat ik weer een bericht blog 'meld'ik het er ook even bij met een link...WANT ze is te mooi om over het hoofd gezien te worden toch?!?!

    groetjes en een heel fijn weekend!
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een prachtige tilda, het is net het tweeling zusje ♥van die van angeline ik ga je gezellig als nieuwe volger volgen'
    lieve groet jenneke
    http://creaties-jenneke.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat prachtig gemaakt!! Ik heb het patroon uitgeprint. Ik ga hem ook zeker binnenkort maken!
    Groetjes van Henriët

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hoi Conny,
    wat heb je weer heerlijk zitten freubelen zeg! en al mis ik wel een beetje je kaartcreaties, ik vind deze gehaakte tilda ook erg leuk, en de petit fourtjes zien er ook gaaf uit! groetjes, Anja

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je even bent komen kijken en een berichtje achterlaat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...